onsdag 23 juni 2010

SMW möter Warhol - Revisited

För länge sedan gjorde jag en pärlplatta med nio svampar i olika färger inspirerad av Andy Warhol.
Den visades aldrig upp i sitt färdiga tillstånd eftersom jag failade med strykningen och lyckades stryka sönder delar av den när jag strök framsidan. Eftersom framsidan är det sista jag stryker så hade den krympt så pass mycket att den inte gick att rädda genom att ersätta delarna som var sönderstrukna.
Eftersom jag ändå ville ha en sådan tavla men inte orkade att göra en precis likadan till så blev den lite annorlunda.
Att den inte lagts upp här tidigare skylls på ren lathet.

1 kommentar:

  1. Den där var riktigt, riktigt läcker! Jag har varit sugen på att testa tidigare men nu bara MÅSTE jag göra, för en sån där tavla vill jag ha! =D

    SvaraRadera